Disney: topklantbeleving

Favorieten op de ASTD workshop lijsten zijn voor mij de praktijkvoorbeelden van bedrijven. En dan vooral die bedrijven waarbij iedereen zich kan voorstellen wat het bedrijf doet. Een kijkje in de keuken bij zo’n bedrijf vind ik fantastisch. Vorig jaar werd ik door iemand van de delegatie meegenomen naar een sessie van Disney die ons meenam in de ultieme klantbeleving.

‘Wat is er nodig om een kind blij te maken’, dat vragen ze zich voortdurend af bij Disney. Want een blij kind betekent blije ouders en blije ouders komen terug bij een van de Disney parken. Zo krijgen de ‘sweepers’, de straatschoonmakers speciale cursussen om verdrietige en verdwaalde kinderen op te sporen en blij te maken. Dat is een van de voorbeelden waarin de ‘Disney aanpak’ terug te vinden is. In de ASTD sessie van vorig jaar werd er aan de hand van een verloren beer geschetst wat Disney deed om het kind in kwestie een ultieme beleving te laten ervaren. Ik zal de clou niet vertellen want wie weet wordt er hetzelfde voorbeeld gegeven dit jaar. In Washington is de  Disney sessie is te volgen op 5 mei van 16.30 tot 17.30 uur in Ballroom B. Laat je verrassen door de Disney aanpak en doe er je voordeel mee.

Een andere noemenswaardig praktijkvoorbeeld is die van Samsung. Deze telefoongigant laat met rasse schreden de concurrent achter zich. Hoe ze deze prestaties bereiken is onderwerp van hun bijdrage. Het hoofd HRD leidt de sessie en neemt je mee langs de geheimen van Samsung om te komen waar ze nu zijn. Deze sessie is op 6 mei, ook in Ballroom B van 10.00 tot 11.30 uur.

Vanaf deze plek op de HRD blog zijn de belevingen van de NVO2 delegatie te volgen tijdens de ASTD. Er komen vast nog meer tips en lessons learned. Ik kijk er naar uit!

 

 

0 Comments

Leave a reply

©2017 NVO2 - website door Thumbs Up

Log in with your credentials

or    

Forgot your details?

Create Account